Fotografia produktowa – najnudniejsze zdjęcia świata, czy pomysł na pracę?
Autor: Tymoteusz Szymański
Jeżeli kiedykolwiek spojrzałeś na zdjęcie hamburgera ze składnikami tak soczystymi i grubo krojonymi, że trudno byłoby takie cudo nawet ugryźć i zadałeś sobie pytanie: „Hej! Dlaczego ten burger wygląda o niebo lepiej w porównaniu z tym którego ja dostaję na tacce?” to odpowiedź brzmi: fotografia produktowa.
Burgery z reklam są nasączane klejem, spryskiwane lakierami, a towarzyszące im frytki są nadziewane drutami — by lepiej sterczały na wszystkie strony z pudełek. Wszystko to ma na celu zwrócenie naszej uwagi i ma z prawdą tyle wspólnego co zdjęcia modelek na plakatach, którym grafik wydłuża szyje w Photoshopie.
Fotografia produktowa, choć dla niektórych może być najmniej ciekawą formą fotografii — nie jest zadaniem prostym. Na usługi dobrych fotografów produktowych istnieje obecnie duże zapotrzebowanie, gdyż coraz więcej firm posiada swoje własne strony internatowe, na których zamieszcza całe galerie zdjęć nieraz setek swoich produktów. Wygląd produktów na zdjęciach nierzadko zaważa na decyzji zakupowej wielu klientów. Dobre fotografie produktów = zysk. Tak więc za dobre zdjęcia swoich produktów przedsiębiorcy są gotowi dobrze zapłacić.
Wydaje się, że nic prostszego, by sfotografować przedmiot. W końcu możemy go dowolnie ustawić, nie wierci się, nie robi głupich min, a pochmurna pogoda nie przeszkodzi nam w pracy tak jak w przypadku zdjęć krajobrazów. Jeżeli tak właśnie myślisz, to spróbuj teraz zrobić ciekawe zdjęcie długopisu korzystając ze swojego smartfona. Myślisz, że dostanie na social media więcej Like-ów niż zdjęcie ze spotkania przyjaciół, zdjęcie z plaży, czy portret dziewczyny z „dzióbkiem”. Jednak nie tak łatwo? Fotografia produktowa to nie tylko zadanie dla profesjonalnych fotografów. W obecnych czasach prawie każdy nosi w kieszeni telefon komórkowy wyposażony w aparat fotograficzny o lepszej rozdzielczości niż miały profesjonalne aparaty fotograficzne jeszcze kilka lat temu. Dzięki temu możliwe stało się zarabianie smartfonem. Wystarczy znać podstawy fotografii,czy skorzystać z pomocy odpowiedniej aplikacji by zarobić za dobrze zrobione zdjęcia.
Fotografia produktowa należy do tych czynności, które można w wysokiej jakości wykonać nawet w zaciszu swojego domu, bez konieczności posiadania drogiego sprzętu fotograficznego. Daje to możliwość sukcesywnego doszkalania swoich umiejętności. Umiejętne wykonywane zdjęć jest umiejętnością potrzebną do coraz większej ilości zawodów. Fotografowane są mieszkania na wynajem, samochody i inne produkty przeznaczone na sprzedaż. Również praca, jaką wykonuje tajemniczy klient, wymaga podstawowych umiejętności nagrywania i fotografowania przy zachowaniu jednoczesnej dyskrecji. Fotografia produktowa może się więc okazać umiejętnością, którą warto opanować, gdyż nie wiemy, które oferty pracy na jakie się natkniemy – mogą jej wymagać.
artykuł napisany dzięki producentowi aplikacji do zarabiania pieniędzy i fotografii produktowej
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.